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自信のかけら



大人でも子供でも、誰でも英会話を習い続けていると、なかなか上達しないことに自信をなくし、もうやめようかと思う事があります。しかし、ある出来事がきっかけとなり、英会話を習っていて良かった、これからも続けて行こうと考え直すこともあるのではないでしょうか?

最近、ある生徒のお母様から実際に聞いたお話です。
お子さんが、英会話に自信が持てず悩んでいて、本人はもうやめようかと何度も思ったそうですが、4月から小学5年生になり、学校でも本格的に英語が始まりました。

最初の英語の授業で、外国人の先生がクラス全員に、"What is your name?"と“How old are you?"の2つの質問をしたそうです。完璧なセンテンスで答えられたのは、クラスで彼女ただ一人だけ。

他で英語を習っている生徒がいたけれど、皆単語のみの答え。
そんな中、彼女はエコールひばりのLobby EnglishやEnterquestで毎週何度も練習しているので、自然にすんなりと英語の言葉が出てきたという訳です。

外国人の先生や担任の先生にほめられたのはもちろんのこと、同級生からも、”どうして答えられたの?すごーい!”と賞賛の声。

ちなみに外国人にとって、単語だけではなくセンテンスで話す人に接すると、きちんとした英語を学習しているという印象を受けるのだそうです。

その経験が嬉しかった彼女は、これからも頑張って英会話を続けようと、決意を新たにしたとのことです。

まだ自信のかけらかも知れませんが、やがては大きな自信につながる日も来ることでしょう。


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連休のお知らせ



4/29(火)〜5/6(火)まではゴールデンウィークのため休校となっております。
5/7(水)から授業が始まります。
皆様、素敵なゴールデンウィークをお過ごしください。


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The Magic Microphone



140412 S43A 1st step 2


It is amazing what a toy microphone can do!

I use many props; however, I find that using this tool produces the greatest effect in my First Steps Class.

As you can see in the photograph above, the "attraction" of the microphone really does work. We are learning the numbers -- "1 to 10."

I simply put the microphone in front of the children, and they immediately repeat each number after me. "Magic!"

The children's names are Nagi and Minato.

Their fathers also attend the class. Saturday is their special "Daddy and Child" day.

Interestingly, they also like talking into "The Magic Microphone."






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The Handshake



140412 S3A Lobby English
Lobby English at Ecole Hibari


Hello Readers.

When greeting people in western cultures (for example, in America) for the first time, making a good impression is important.

We at Ecole Hibari have been teaching our students how to say "hello" to each other through Lobby English.

In the above photograph, a student from another class is meeting someone that he does not know.

The following is what they are saying.

Musashi: Hello. My name is Musashi Asakura. What is your name?

Kanta: My name is Kanta Kawashima.

Musashi: Nice to meet you.

Kanta: Nice to meet you, too.


It is essential for the students to have good eye contact.

We also want them to smile at one another. Sometimes this is not so simple for them to do. The instructors are there to insure that the children produce a smile when they do their greetings.

Finally, the two of them must shake hands firmly.

The children at Ecole Hibari enjoy this experience of trying to communicate with one another through English.

Good job, boys!


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Three Generations



I would like to introduce to all of you -- Haruki and Kazuki Takato. They are identical twin boys in my First Steps Class on Saturday.

In the picture below, you can see the boys, their grandparents, mother, and me. I am reading a book, Cat Sat on the Mat by Brian Wildsmith, to them.

As I read each page, the grandparents and their mother repeat after me in unison. This technique helps develop a child's listening skills.

Here is an example.


Andy: "The cat sat on the mat."

Grandparents and mother: "The cat sat on the mat."

Andy: "The cat sat on the mat."

Grandparents and mother: "The cat sat on the mat."


On every page, I read each line twice in the same manner. We practice with natural speed. It is important for me to focus on correct pronunciation and intonation as I read the book to the children.

Their grandparents are a lot of fun in class. They are "full of life." This expression means that they are energetic and optimistic.

Most of all, they love being with their grandsons; and I do, too.


140412 S2A 1st step

Haruki and Kazuki Takato



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プロフィール

ecolehibari

Author:ecolehibari
西東京市のひばりケ丘で開校して、45周年を迎えました。
長年の経験を生かし、生徒の皆様とのふれあいを通して、当校もコミュニティーの一部としてお役に立てるよう、更に努力していきたいと考えております。

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